onsdag 25 augusti 2010

Västerbottenpinnar

Jag är en person som verkligen avskyr köpta fiskpinnar men idag när jag kom till mamma och pappa så provade vi något nytt, jo västerbottenpinnar och jag som inte är ett fan av ost tyckte de var helt okej men mamma och pappa tyckte de var supergoda. Men om jag skulle välja hade vi bytt ut västerbottenosten mot kanske en prästost som har en mildare smak.



500 g skinn- benfri laxfile
3 dl cornflakes ( vi tog special k )
2 dl västerbottenost
2 ägg
1,5 dl vetemjöl
salt
smör till stekning




Krossa cornflakesen. Blanda med osten i en skål.
Vispa upp äggen, häll ut i en tallrik. Häll mjölet i en annan tallrik.
Skär laxen i pinnar. Salta runt om kring pinnarna.
Vänd laxen först i mjöl, sedan i ägg och sist i cornflakesblandningen. Lägg pinnarna på en torr skärbräda och låt torka några minuter.
Stek fiskpinnarna i rikligt med smör ca 2 min på var sida.
Servera med potatis och valfri sås.

på min bild saknas sås men det tillkom senare.

Smaklig måltid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar