måndag 30 augusti 2010

Cowboy-soppa ala Frida

Efter allt rännande och cyklande runt halva stan bestämde jag mig för att laga en värmande soppa. Kände att det passade bra nu när hösten börjar närma sig, och tidigare på dagen hade jag tagit upp köttfärs från frysen så då tyckte jag att cowboysoppa var passade, och det blev väldigt uppskattat av min sambo när han kom hem!:)



4-6 port
400 g köttfärs
1 gul lök
2 pressade vitlöksklyftor
3 msk tomatpure
8 dl köttbuljong
1 strimlad paprika
1 burk avrunnen majs
1 påse tacokrydda
2,5 dl milda mat extra
salt, peppar, lite grillkrydda
ca 10 droppar tabasco

Ta en stor gryta och fräs löken ett litet tag i smör och tillsätt köttfärs och vitlök.
Tillsätt tacokrydda, tomatpure, paprika, majs och buljong.
Låt koka ca 10 min.
Tillsätt grädde och låt koka upp igen.
Smaka av med salt, peppar, tabasco.
Servera med tortillabröd!

MUMMMMS!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar