onsdag 18 augusti 2010

Kasslergryta

Hejsan!
Är hos mamma och pappa och hälsar på denna veckan då min sambo har sina sommartider, vilket gör att vi inte hinner ses så mycket, så jag har passat på att hälsa på hos mina föräldrar (A) men ska bli så underbart när han börjar jobba sina vanliga tider igen. Men nog med prat, på vägen hem från jobbet så köpte jag med mig en kassler och detta ledde till en kasslergryta med "hänt i kylen" men jättegod blev den ;)


en bit kassler efter smak ca 500 g
1 lök
1 gul paprika
1 stor burk skivad svamp
2,5 dl milda mat extra
lite mjölk
1 sked tomatpure
lite sirap
lite soja
salt, peppar, grillkrydda

hacka löken och stek med skivad paprika och svampen i en stekpanna.
Tillsätt den tärnade kasslern. Stek ett tag och häll sedan på lite tomatpure och kryddor, sedan grädden och mjölk efter önskad mängd sås. Sen tillsatte vi lite soja och sirap. Låt puttra medan pastan kokar.

Klart att servera och superlätt att göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar