lördag 18 juni 2011

Brödrosttrassel och konfirmation

God morgon alla sötisar! Hur mår ni idag?

Jag mår kanonan, sitter här med en stor kopp kaffe, mumms! Har precis ätit frukost, rostebröd blev det idag vilket är vår traditionella "helgfrukost" kan man nästan säga. Det var ett tag sen vi faktisk var hemma en lördagmorgon, vi har antingen vart hos mina föräldrar eller i köpingsvik i sommarstugan hos antons föräldrar eller i böda hos mina föräldrars husvagn:D hihi

Och för ca 2 fyllde anton år och då fick han en brödrost som vi velat ha ett tag men inte köpt utan tänkte det var en bra sak för han att önska sig. Så idag skulle vi använda den för första gången, och ja? det gick som det gick. Det är svårare än vad man kan tro med en ny brödrost när man är van vid den gammla. HiHi den första försöket med mackor gick ganska bra men sen skulle jag göra min andra macka och medan jag väntade ställde jag mig och läste lite ur tidningen, när jag sedan kollar upp ryker brösdrosten och det jag får upp är ingen macka utan en kolbit :D HaHa tar nog ett tag innan vi lär oss brödrosten och vilken värme man ska ha.

(Bild från google)

Det är en sån brödrost som på bilden vi har och den är ju så sjukt snygg :D Älskar OBH Nordicas chilliprodukter!

Men nu ska jag snart sätta igång och packa för idag bär det först ut till mor och far där vi ska spendera ett par timmar och sedan ska vi till kyrkan då min kusin tar konfirmationen, yey vad kul att sitta i kyrkan 3 timmar? nja vet inte om jag tycker det faktiskt men det efter kyrkan blir kul :D smörgårdstårta hos min faster(macka till lilla mig) och lite festligheter.

Sen på söndag så följer jag med pappa upp till böda då han har semester och mitt sommarschema inte börjar förrens onsdag :D

Hoppas ni får en superbra helg:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar